Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kolno
Urząd Gminy Kolno zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kolno zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kolno.
Data publikacji strony internetowej: 2023-03-22
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-03-22
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 2023-03-22. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Robert Kotowski, adres poczty elektronicznej r.kotowski@gminakolno.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 862789124. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
 Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
 W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
 Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Nazwa organu odwoławczego: Wójt Gminy Kolno
Adres organu odwoławczego: ul. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno
Adres e-mail organu odwoławczego: ugkolno@gminakolno.pl
Telefon organu odwoławczego: 862789120
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Kolno, ul. Wojska Polskiego 20, 18-500 KolnoDo budynku prowadzi 1 wejście od ul. Wojska Polskiego. Do wejścia prowadzą schody. Przy schodach znajduje się podjazd dla wózków.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na wprost klatki schodowej.
Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Na piętrze na którym mieści się Urząd Gminy Kolno przy drzwiach zamontowane sa tabliczki informacyjne z oznaczeniami w alfabecie brajla oraz NFC. Przy wejściu na teren Urzędu zainstsalowany jest plan tyflograficzny Urzędu Gminy.
W budynku brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących