Sekretarz Gminy
Adam Masłowski
Urząd Gminy Kolno
ul. Wojska Polskiego 20
18-500 Kolno
tel. 86 278 91 22
fax 86 278 91 36
Sekretarz Gminy wykonuje zadania w zakresie zapewnienia warunków organizacyjnych umożliwiających sprawne wykonywane zadań przez Radę Gminy, Wójta Gminy i Urząd Gminy.
Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
- Kierowanie Referatem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich.
- Zapewnienie obsługi organizacyjnej oraz kancelaryjno-biurowej Rady Gminy i jej organów.
- Nadzorowanie i koordynowanie działań w zakresie organizacji pracy Urzędu.
- Nadzorowanie przygotowania projektów aktów prawnych Wójta Gminy i Rady Gminy.
- Realizacja polityki personalnej w Urzędzie, dbanie o właściwy dobór pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji.
- Upowszechnianie i wdrażanie nowoczesnych metod organizacji pracy w Urzędzie.
- Kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji w Urzędzie.
- Zapewnienie sprawnej obsługi interesantów.
- Zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa.
- Nadzorowanie prawidłowego przebiegu obsługi prawnej w Urzędzie.
- Nadzorowanie przestrzegania w Urzędzie zasad udzielania zamówień publicznych.
- Organizowanie i koordynowanie czynności związanych z wyborami i referendami.
- Zapewnienie przestrzegania porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie.
- Gospodarowaniem funduszem płac oraz prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy.
- Nadzorowanie wdrażania i eksploatacji systemów informatycznych w Urzędzie.
- Zapewnienie warunków materialno-technicznych dla działalności Urzędu.
- Organizowanie systemu kontroli zarządczej w Urzędzie oraz koordynacja kontroli w miejskich jednostkach organizacyjnych.