Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze referenta w Referacie Budżetu i Podatków Urzędu Gminy Kolno

OGŁOSZENIE O NABORZE

Wójt Gminy Kolno ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Referenta w Referacie Budżetu i Podatków Urzędu Gminy Kolno.

 

  1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Kolno, ul. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno
  2. Określenie stanowiska: stanowisko – Samodzielny referent.
  3. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

1) Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. wykształcenie średnie,
  4. doświadczenie zawodowe - 2 letni staż pracy,
  5. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
  7. nieposzlakowana opinia,
  8. znajomość przepisów prawa z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego, w tym:

- ustawy o samorządzie gminnym,

- ustawy o pracownikach samorządowych,

- kodeksu postępowania administracyjnego,

  1. biegła umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.

2) Wymagania dodatkowe:

  1. w procedurze naboru preferowane będzie, wykształcenie wyższe,
  2. biegła znajomość pakietu MS Office, w szczególności Exel, Word,
  3. umiejętność prawidłowego redagowania pism urzędniczych,
  4. pożądane cechy osobowości: obowiązkowość, systematyczność, rzetelność, terminowość, samodzielność oraz dbałość o własny rozwój zawodowy,
  5. umiejętność pracy w zespole,
  6. znajomość ustaw  z zakresu:

- o rachunkowości,

-  o finansach publicznych,

  1. wysoka kultura osobista, komunikatywność.

3) Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. bieżące księgowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na kontach właścicieli nieruchomości,
  2. bieżące monitorowanie stanu kont właścicieli nieruchomości w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  3. prawidłowa i rzetelna weryfikacja sald,
  4. analiza realizacji wpływów z tytułu opłat za gospodarowanie oraz czuwanie nad rytmicznym wpływem opłat,
  5. miesięczne uzgadnianie wpływów z tytułu opłat i sporządzanie zestawień wykazów sald (w tym zaległości i nadpłat) z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  6. obsługa systemu informatycznego w zakresie ewidencji opłat,
  7. obsługa interesantów w zakresie powierzonych zadań,
  8. inwentaryzacja należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na dzień 31 grudnia każdego roku obrachunkowego,
  9. wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie,
  10. bieżące wyjaśnianie i likwidacja nadpłat,
  11. wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w trybie określonym przepisami ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  12. prowadzenie rejestru tytułów wykonawczych,
  13. prawidłowe przechowywanie dokumentacji księgowej i i jej archiwizacja,
  14. terminowe naliczanie odsetek za zwłokę,
  15. przygotowywanie okresowych ocen, analiz,
  16. terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
  17. miesięczne uzgadnianie danych księgowości analitycznej opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi z księgami syntetycznymi prowadzonymi w Urzędzie w zakresie wpływów z tytułu ww. opłat,
  18. miesięczne uzgadnianie obrotów tj.(przypisów, odpisów) z pracownikiem zajmującym się gospodarką odpadami komunalnymi z referatu merytorycznego w tym zakresie,
  19. dokonywanie weryfikacji sald pod kątem występowania należności przedawnionych i nieściągalnych,
  20. prowadzenie spraw z zakresu ulg: umorzenia, odroczenia lub rozkładania na raty spłaty należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  21. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie powierzonych zadań, przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej,
  22. ustalanie celów dotyczących kontroli zarządczej oraz sporządzanie informacji z ich realizacji,
  23. sporządzanie i gromadzenie dokumentacji z zakresu załatwianych spraw w formie elektronicznej,
  24. przestrzeganie i stosowanie zapisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz wewnętrznych regulaminów w tym zakresie,
  25. współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i innymi organami samorządu terytorialnego,
  26. wydawanie decyzji określających i stwierdzających nadpłatę oraz wydawanie postanowień zaliczenia opłat za gospodarowanie odpadami na bieżące i zaległe zobowiązania,
  27. opracowywanie i aktualizowanie wzorów wniosków i formularzy dla klientów,
  28. przygotowywanie informacji o wysokości środków przypadających sołectwu w ramach funduszu sołeckiego dla sołectw gminy, zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa,
  29. przygotowywanie informacji dla Wojewody Podlaskiego o wysokości przypadających danym sołectwom środków w ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa i z wytycznymi w tym zakresie,
  30. współpraca z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie funduszu sołeckiego,
  31. właściwe stosowanie i przestrzeganie zapisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz wewnętrznych regulaminów w tym zakresie,
  32. realizacja zadań z zakresu raportowania schematów podatkowych,
  33. ewidencja opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.

 

4) Warunki pracy na stanowisku:

  1. wymiar czasu pracy – 1/1 etat,
  2. miejsce wykonywania pracy; Urząd Gminy Kolno, ul. Wojska Polskiego 20, II piętro – brak windy w budynku,
  3. praca przy komputerze, wymagająca wysokiego stopnia współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
  4. w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony  do 6 miesięcy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej (art. 16 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
  5. praca  na  przedmiotowym  stanowisku  nie  jest  narażona  na  występowanie  uciążliwych  i szkodliwych warunków pracy (praca przy monitorze ekranowym,  praca w terenie).

   5) Wskaźnik zatrudnienia:

Urząd Gminy Kolno informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wynosił więcej  niż 6 %.

6) Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru,
  2. życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kserokopie świadectw pracy,
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  6. kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,
  7. oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  8. oświadczenie  kandydata, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  9. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku, w przypadku osoby niepełnosprawnej, kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
  10. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego,

7) Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres Urzędu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 lipca 2022 roku,  do godziny 15.30 w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata, z dopiskiem „Nabór na referenta w Referacie Budżetu i Podatków”. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.ug.kolno.wrotapodlasia.pl/  oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.

 

 

                                                                                                               Wójt Gminy Kolno

Udostępniający: Urząd Gminy Kolno

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Masłowski

Data wytworzenia: 2022-07-13

Wprowadzający: Robert Kotowski

Data modyfikacji: 2022-07-13

Opublikował: Robert Kotowski

Data publikacji: 2022-07-13