Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze referenta w Referacie Budżetu i Podatków Urzędu Gminy Kolno
OGŁOSZENIE O NABORZE
Wójt Gminy Kolno ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Referenta w Referacie Budżetu i Podatków Urzędu Gminy Kolno.
- Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Kolno, ul. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno
- Określenie stanowiska: stanowisko – Samodzielny referent.
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
1) Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- wykształcenie średnie,
- doświadczenie zawodowe - 2 letni staż pracy,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- nieposzlakowana opinia,
- znajomość przepisów prawa z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego, w tym:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- biegła umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.
2) Wymagania dodatkowe:
- w procedurze naboru preferowane będzie, wykształcenie wyższe,
- biegła znajomość pakietu MS Office, w szczególności Exel, Word,
- umiejętność prawidłowego redagowania pism urzędniczych,
- pożądane cechy osobowości: obowiązkowość, systematyczność, rzetelność, terminowość, samodzielność oraz dbałość o własny rozwój zawodowy,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość ustaw z zakresu:
- o rachunkowości,
- o finansach publicznych,
- wysoka kultura osobista, komunikatywność.
3) Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- bieżące księgowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na kontach właścicieli nieruchomości,
- bieżące monitorowanie stanu kont właścicieli nieruchomości w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prawidłowa i rzetelna weryfikacja sald,
- analiza realizacji wpływów z tytułu opłat za gospodarowanie oraz czuwanie nad rytmicznym wpływem opłat,
- miesięczne uzgadnianie wpływów z tytułu opłat i sporządzanie zestawień wykazów sald (w tym zaległości i nadpłat) z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- obsługa systemu informatycznego w zakresie ewidencji opłat,
- obsługa interesantów w zakresie powierzonych zadań,
- inwentaryzacja należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na dzień 31 grudnia każdego roku obrachunkowego,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie,
- bieżące wyjaśnianie i likwidacja nadpłat,
- wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w trybie określonym przepisami ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie rejestru tytułów wykonawczych,
- prawidłowe przechowywanie dokumentacji księgowej i i jej archiwizacja,
- terminowe naliczanie odsetek za zwłokę,
- przygotowywanie okresowych ocen, analiz,
- terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
- miesięczne uzgadnianie danych księgowości analitycznej opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi z księgami syntetycznymi prowadzonymi w Urzędzie w zakresie wpływów z tytułu ww. opłat,
- miesięczne uzgadnianie obrotów tj.(przypisów, odpisów) z pracownikiem zajmującym się gospodarką odpadami komunalnymi z referatu merytorycznego w tym zakresie,
- dokonywanie weryfikacji sald pod kątem występowania należności przedawnionych i nieściągalnych,
- prowadzenie spraw z zakresu ulg: umorzenia, odroczenia lub rozkładania na raty spłaty należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie powierzonych zadań, przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej,
- ustalanie celów dotyczących kontroli zarządczej oraz sporządzanie informacji z ich realizacji,
- sporządzanie i gromadzenie dokumentacji z zakresu załatwianych spraw w formie elektronicznej,
- przestrzeganie i stosowanie zapisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz wewnętrznych regulaminów w tym zakresie,
- współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i innymi organami samorządu terytorialnego,
- wydawanie decyzji określających i stwierdzających nadpłatę oraz wydawanie postanowień zaliczenia opłat za gospodarowanie odpadami na bieżące i zaległe zobowiązania,
- opracowywanie i aktualizowanie wzorów wniosków i formularzy dla klientów,
- przygotowywanie informacji o wysokości środków przypadających sołectwu w ramach funduszu sołeckiego dla sołectw gminy, zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa,
- przygotowywanie informacji dla Wojewody Podlaskiego o wysokości przypadających danym sołectwom środków w ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa i z wytycznymi w tym zakresie,
- współpraca z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie funduszu sołeckiego,
- właściwe stosowanie i przestrzeganie zapisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz wewnętrznych regulaminów w tym zakresie,
- realizacja zadań z zakresu raportowania schematów podatkowych,
- ewidencja opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.
4) Warunki pracy na stanowisku:
- wymiar czasu pracy – 1/1 etat,
- miejsce wykonywania pracy; Urząd Gminy Kolno, ul. Wojska Polskiego 20, II piętro – brak windy w budynku,
- praca przy komputerze, wymagająca wysokiego stopnia współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
- w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej (art. 16 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
- praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy (praca przy monitorze ekranowym, praca w terenie).
5) Wskaźnik zatrudnienia:
Urząd Gminy Kolno informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wynosił więcej niż 6 %.
6) Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru,
- życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,
- oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku, w przypadku osoby niepełnosprawnej, kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego,
7) Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres Urzędu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 lipca 2022 roku, do godziny 15.30 w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata, z dopiskiem „Nabór na referenta w Referacie Budżetu i Podatków”. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.ug.kolno.wrotapodlasia.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
Wójt Gminy Kolno