Protokół Nr XXXVI z sesji Rady Gminy Kolno

Protokół Nr XXXVI/13

z sesji Rady Gminy Kolno

z dnia 18 czerwca  2013 r.

Miejsce posiedzenia sala konferencyjna ul. Sienkiewicza  5 w Kolnie. Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 13:00 a zakończyło się 11: 20

            Przewodniczący obrad Pan Wojciech Jermacz  powitał przybyłych na sesje Panie i Panów radnych, pracowników urzędu, zaproszonych gości oraz sołtysów. Po sprawdzeniu listy obecności radnych Przewodniczący rady stwierdził , że na 15 osobowy stan rady w sesji uczestniczy 15 radnych co stanowi quorum przy którym rada gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

( listy obecności stanowią załącznik do protokołu rady)

 

Porządek obrad przedstawia się następująco

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
  4. Interpelacje i zapytania radnych.
  5. Informacja o pracy  wójta w okresie między sesjami i sposób wykonania  uchwał  rady gminy.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kolno na 2013 r.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie  udzielenia odpowiedzi na wezwanie o uchylenie uchwały Nr XXIV/103/12 Rady Gminy Kolno z dnia 20.07.2012 r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Kolno dotyczącej części terenów wsi Wincenta, zatwierdzonego uchwałą nr XXVIII/204/06 Rady Gminy Kolno z dnia 19.05.2006 r. oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania części gminy Kolno dotyczącej części terenów wsi Wincenta zatwierdzonego uchwałą Nr IV/21/99 Rady Gminy Kolno z dnia 27.02.1999 r.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Kolneńskiemu.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany siedziby publicznego Gimnazjum w Glinkach i zmiany uchwały Nr V/36/99 Rady Gminy Kolno z dnia 15 marca 1999 roku w sprawie założenia publicznego Gimnazjum w Glinkach.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/38/99 Rady Gminy Kolno z dnia 15 marca 1999 roku w sprawie ustalenia sieci publicznych gimnazjów oraz granic ich obwodów na terenie gminy Kolno.
  11. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne  wnioski. 
  12. Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ad. 1 i 2

Jak wyżej

Ad. 3

            Protokół z ostatniego posiedzenia  rady został wyłożony do wglądu w pokoju Nr 211 oraz na sali obrad przed sesją. Rada nie wniosła żadnych uwag do protokołu.  Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu z ostatniego posiedzenia rady. Na stan 15 członków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem protokołu z ostatniego posiedzenia rady głosowało 14 radnych, „przeciw i „ wstrzymuję się „ – nie było.

Ad. 4

Interpelacji i zapytan  radnych nie było

Ad. 5

            Wójt przedstawił sprawozdanie z okresu miedzy sesjami2

W okresie od ostatniej sesji wydałem 10 zarządzeń, które dotyczyły:

  • sposobu wykonania uchwał rady gminy
  • określenia układu wykonawczego budżetu gminy Kolno na 2013 rok
  • zmian w budżecie gminy Kolno na 2013 r.
  • sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność gminy Kolno
  • powierzenia stanowiska dyrektora w Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Czerwonem
  • powierzenia stanowiska dyrektora Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Janowie
  • powierzenie stanowiska dyrektora w Szkole Podstawowej w Lachowie
  • kwartalnej informacji z wykonania budżetu Gminy Kolno za II kwartał 2013 roku obejmującej okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2013 roku
  • przedstawienia informacji z wykonania budżetu Gminy Kolno za I półrocze 2013 r.

 

Ponadto w okresie  od ostatniej sesji:

 

  1. Na konto urzędu Gminy wpłynęły środki finansowe z Urzędu  Marszałkowskiego za remonty świetlic w miejscowościach Wykowo i Górskie

 

  1. Wybrano wykonawcę w postępowaniu przetargowym na dodatkowe dostawy żwiru.

 

  1. Urząd Marszałkowski przeprowadził kontrolę wybranych prac na placu zabaw w Borkowie, który był  realizowany z dofinasowania z PROW z działania „ Leader”

 

  1. Podalem do publicznej wiadomości wykaz  nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży w miejscowości Tyszki Łabno.

 

  1. Zakończono prace związane z urządzeniem placu sportowo – rekreacyjnego we wsi Kossaki.
  2. Trwa postępowanie w sprawie wydania decyzji lokalizacji celu publicznego na drogi we wsiach Okurowo, Truszki Patory, Koziki Olszyny, Wszebory.

 

Uchwały podjęte na ostatniej sesji zostały przekazane do Wojewody Podlaskiego, Regionalnej Izby Obrachunkowej. Uchwały podlegające publikacji przekazano do Redakcji Dziennika  Urzędowego.

 

Ad. 6

                Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kolno przedstawiła skarbnik Gminy pani Halina Boryszewska

Wprowadzone zmiany to: w planie wydatków dokonano zmian zgodnie z wnioskami złożonymi przez dyrektorów jednostek organizacyjnych, kierowników UG i pracowników samodzielnych jednostek m.in. na umowy o dzieło i zlecenia, zakup żwiru i remonty cząstkowe dróg, zabezpieczenie środków na  płace dla pracowników zatrudnionych w ramach prac publicznych, zakup materiałów oraz zakup usług remontowych i pozostałych usług oraz zakup wyposażenia OSP

 

Autopoprawka dotyczy natomiast przesunięcia środków z usług remontowych na umowy zlecenia

Przewodniczący zarzadził głosowanie nad podjęciem uchwały wraz z wniesioną autopoprawką.  Na stan 15 czonków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym”za’ – podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2013 r. głosowało 15 radnych, {przeciw” – 0, wstrzymuje się od głosu – 0.

Uchwała  stanowi załącznik do protokołu.

Ad. 7

            Ponownie pani Skarbnik zabrała głos przedstawiając sprawozdanie  finansowe i sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 r.

Sprawozdania Finasowe za 2012 rok oraz sprawozanie z wykonania  budżetu gminy za 2012 r było omawiane szczegółowo na komisjach . w związku z czym pani Skarbnik przedstawiła tylko stanowisko RIO i stanowisko komisji Rewizyjnej Rady Gminy kolno oraz w skrócie sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 r.

Przystapuionodo głosowania nad podjeciem uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 r.

Na stan 15 czonków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym”za’ – podjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 r. głosowało 15 radnych, przeciw” – 1 radny, wstrzymuje się od głosu – 0. rozpatrzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 r.

Uchwała  stanowi załącznik do protokołu rady.

Ad. 8

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2012 r.

            Przystapuiono do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2012 r.

Na stan 15 czonków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym”za’ – podjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2012 r.  głosowało 14 radnych, przeciw” – 1 radny, wstrzymuje się od głosu – 0.

Uchwała stanowi załącznik do protokołu rady

W obradach nastąpiła przerwa.

Po przerwie wznowiono obrady.

Ad. 9

                Sekretarz Gminy Pani Danuta Siwik przedstawiła  projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdycyplinarnego.

Rada nie wniosła żadnych uwag, przystapiono do głosowania nad podjeciem uchwały. Na stan 15 czonków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym”za’ – podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przeciw” – 0, wstrzymuje się od głosu – 0. 

Uchwał stanowi załącznik do protokołu rady.

Ad. 10

Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych przedstawił projekt uchwały w sprawie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Ustala się opłatę za wpis w wysokości 10,00 zł od każdego żłobka lub klubu dziecięcego.

Rada nie wniosła żadnych uwag, przystapiono do głosowania nad podjeciem uchwały. Na stan 15 czonków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym”za’ – podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przeciw” – 0, wstrzymuje się od głosu – 0. 

Uchwała  stanowi załącznik do protokołu rady.

Ad. 11

Przewodniczący  Rady poinformował, że wpłynał wniosek Pani sołtys wsi Górskie w sprawie rezygnacji z funkcji sołtysa.

W zwiazku z powyższym zachodzi potrzeba  zorganizowania wyborów nowego sołtysa we wsi Górskie. Przewodniczacy przedstawił projekt uchwały w sprawie zarzadzenia wyborów sołtysa wsi Górskie. Wybory należy przeprowadzić do końca lipca 2013 r.

Rada   wniosła żadnych uwag, przystapiono do głosowania nad podjeciem uchwały. Na stan 15 czonków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym”za’ – podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przeciw” – 0, wstrzymuje się od głosu – 0. 

Uchwała  stanowi załącznik do protokołu rady.

Ad. 12.

Kierownik Referatu Rolnicwa i Rozwoju Gospodarczego przedstawił projekt uchwały o zmianie w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami kimunalnymi. Wprowadza się zmiany do poprzedniej uchwały dotyczace § 1, opłate za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wnosić co miesiąc do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu odbioru odpadów.

Rada   wniosła żadnych uwag, przystapiono do głosowania nad podjeciem uchwały. Na stan 15 czonków rady w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. W głosowaniu jawnym”za’ – podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przeciw” – 0, wstrzymuje się od głosu – 0. 

Uchwała  stanowi załącznik do protokołu rady.

Ad. 13

 

            Przystepując do realizacji punktu 13 głos zabrał Pan Wójt Gminy udzielając odpowiedzi na zadane wczesniej interpelacje.

            Pierwsza odpowiedź udzielona została dla Pani radnej Bogusławy Gardockiej. Interpelacja dotyczyła oświetlenia we wsi Stare Kiełcze. Pan wójt poinformował, że wystosował odpowiednie pismo do zakłądu energetycznego . W odpowiedzi Rejon Energetyczny poinformował, iż modernizacja sieci we wsi Stare Kiełcze jest ujęta w planie inwestycyjnym. Obecnie trwają prace projektowe. Planowany termin zakończenia projektu to czarwiec 2013 r., natomiast planowany termin realizacji wykonastwa 2014 r.

            Druga odpowiedź dotyczyła interpelacji radnej Katarzyny Radzikowskiej w sprawie dodatkowych pomieszczeń w Szkole w Lachowie. . Pan wójt poinformował,że przygotowuje się do spotkania z architekt w sprawie zaplanowania dodatkowych pomieszczeń w szkole w Lachowie. W ciągu 2 tygodni Pani architekt powinna udzielić odpowiedzi odnośnie dodatkowych pomieszczeń.

Ad. 14

W wolnych wnioskach dyskutowowano na temat wywozu śmieci

Ad. 15

            Po zakończeniu porządku obrad przewodniczacy rady podziękował radnycm i gościom zaproszonym za udział w posiedzeniu i zamknął obrady.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

Protokołowała:

Beata Żylińska

Udostępniający: Beata Żylińska

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Kotowski

Data wytworzenia: 2014-03-24

Wprowadzający: Robert Kotowski

Data wprowadzenia: 2014-03-24

Data modyfikacji: 2014-03-24

Opublikował: Robert Kotowski

Data publikacji: 2014-03-24